26 فوریه 2023- ما پوشش آخرین اخبار در زمینه ی فناوری دیابت، پیشگیری، مدیریت عوارض و موارد دیگر را که در کنفرانس فناوری‌ها و درمان‌های پیشرفته برای دیابت (ATTD) امسال در برلین ارائه شده است، در این مقاله پوشش داده ایم.

در کنفرانس سالانه ATTD از روز چهارشنبه 22 فوریه تا 25 فوریه، هزاران متخصص برجسته در مراقبت و فناوری دیابت در مورد موضوعات مختلفی از جمله پیشرفت در تحویل انسولین، نظارت بر گلوکز، و اثرات رفتاری استفاده از تکنولوژی، آخرین اطلاعات را ارائه دادند.

تحویل انسولین

در روز پنج‌شنبه، 23 فوریه، در دو جلسه، پیشرفت‌ها در تحویل خودکار انسولین (AID) مورد بحث قرار گرفت، یکی از جلسات بر تجربیات واقعی کاربران دستگاه تحویل خودکار انسولیندر چندین کشور اروپایی مختلف تمرکز داشت، و دیگری در مورد استفاده از داده‌های قند خون از سیستم‌هایتحویل خودکار انسولینبرای بهبود الگوریتم های این دستگاه ها در آینده. در جلسه دیگری در روز جمعه، 24 فوریه، کارشناسان داده های جدید در مورد سیستم های تحویل خودکار انسولین را در حین ورزش تجزیه و تحلیل کرده و چالش ها و راه حل های بالقوه ی ایجاد یک سیستم حلقه بسته ی کاملاً خودکار را پوشش دادند.

جلسه بعد از ظهر پنجشنبه بر روی سیستم‌های پشتیبانی تصمیم های مدیریت دیابت تمرکز داشت، به ویژه اینکه چگونه پشتیبانی مجازی به افراد کمک می‌کند تا تصمیم‌های صحیحی را برای مدیریت دیابت خود اتخاذ کنند.

با تغییر اندکی از تمرکز بر فناوری کنفرانس، در جلسه ای در 24 فوریه، کارشناسان اطلاعات جدیدی را در مورد توسعه ی یک گزینه ی "انسولین یک بار در هفته" ارائه دادند که دو مورد از آنها در حال حاضر در آزمایشات بالینی بزرگ در حال بررسی هستند.

پایش گلوکز

صبح پنج‌شنبه، چند تن از متخصصان برجسته ی جهان در مورد پایش مداوم گلوکز (CGM) در مورد آینده ی استفاده از CGM برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، به‌ ویژه برای کسانی که انسولین مصرف نمی‌کنند یا فقط انسولین طولانی ‌الاثر مصرف می‌کنند، صحبت کردند.

با گسترش موضوع CGM، در جلسه ای در روز جمعه 24 فوریه، کارشناسان در مورد مزایای استفاده از معیار "درصد زمان های در محدوده بودن قند خون" و سایر معیارهایCGM ، برای بهبود سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 بحث کردند.

شامگاه جمعه ۲۴ام فوریه، میزگرد مسائل قابل حل در دیابت با موضوع "آینده ی دیابت: زمان در محدوده و  CGM"برگزار شد. در این پنل، چهار تن از برجسته‌ترین رهبران زن در مراقبت، تحقیق و حمایت از دیابت حضور داشتند و در مورد راه‌هایی بحث نمودند که فناوریCGM می‌تواند زندگی افراد مبتلا به دیابت را بهبود بخشد.

در نهایت، کارشناسان در دو جلسه در 23 و 24 فوریه به بررسی احتمالات آینده برای نمایشگرهای پوشیدنی قند خون پرداختند.

در جلسه ای در 23 فوریه، کارشناسان به پیشرفت‌های مربوط به پایش مداوم کتون به عنوان راهی برای جلوگیری از کتواسیدوز دیابتی(DKA) و ساخت دستگاه‌هایی که علاوه بر گلوکز، سایر مواد مهم موجود در خون را اندازه‌گیری می‌کنند، پرداختند.

در جلسه دیگری در 24 فوریه، کارشناسان بر پیشرفت های نظارت غیرتهاجمی گلوکز تمرکز کردند، به ویژه اینکه آیا اندازه گیری قند خون از راه هوای بازدمی، یک گزینه واقعی است یا خیر، و اینکه چقدر به یک دستگاه عملی، نزدیک شده اند.

فناوری دیابت و سلامت روان

با فراتر رفتن از تمرکز بر پیشرفت تکنولوژی، کارشناسان در این کنفرانس همچنین به نحوه تعامل افراد مبتلا به دیابت با دستگاه‌های خود، از اثرات مثبت سلامت روان ناشی از بهبود مدیریت گلوکز گرفته تا ناراحتی بالقوه ناشی از هشدارها و هشدارهای مداوم، پرداختند.

جلسه ای در 24 فوریه، بر ترس از هایپرگلایسمی، تجربه والدین کودکان مبتلا به نوع 1 از این ترس و نقشی که فناوری می تواند در محدود کردن آن ایفا کند، تمرکز شد. در جلسه دیگری در 25 فوریه، کارشناسان مستقیماً به تأثیر فناوری بر سطوح دیسترس یا پریشانی دیابت، استراتژی‌هایی برای محدود کردن پریشانی مرتبط با فناوری و عواملی که برای فرد مبتلا به دیابت در انتخاب فناوری اهمیت دارند، پرداختند.

در روز جمعه، ۲۴فوریه، دکتر متیو گارزا، مدیر برنامه ی استیگما diaTribe، درباره نقشی که انگ در استفاده از فناوری دیابت ایفا می‌کند، سخنرانی کرد. ارائه او بر تحقیقات جدید در مورد تأثیر انگ دیابت - یا تعصب، شرم و قضاوت شخصی که افراد مبتلا به دیابت به طور ناعادلانه در نتیجه ی وضعیت خود تجربه می کنند - بر تمایل افراد به استفاده از دستگاه های مختلف مانند پمپ انسولین وCGM ، متمرکز بود.

عوارض، پیشگیری و موارد دیگر

در چندین جلسه در طول کنفرانس در مورد آخرین درمان ها برای عوارض مختلف دیابت بحث شد. در جلسات صبح روز 24 فوریه، بحث هایی در مورد درمان بیماری قلبی و همچنین تأثیر دیابت بر مراقبت از پوست، ارائه گردید. جلسه دیگری در 25 فوریه، نگاهی دقیق‌تر به درمان‌هایی برای آسیب‌های پا و نحوه استفاده از فناوری برای نظارت و کمک به پیشگیری از عوارض پای مرتبط با دیابت پرداخت.

دو جلسه در روز پایانی کنفرانس نیز بر پیشگیری از دیابت نوع 1 و نقشی که فناوری ممکن است پس از آزمایش آنتی بادی مثبت، اما قبل از توقف تولید انسولین ایفا کند، متمرکز بود.بزودی گزارشات جداگانه ای از موضوعات فوق الذکر را برای شما ارائه خواهیم داد.

منبع:

https://diatribe.org/previewing-advanced-technologies-and-treatments-diabetes-2023-annual-conference